چطوری میشه

نحوه مخفی کردن پست ها در صفحه اصلی وردپرس

نحوه مخفی کردن پست ها در صفحه اصلی وردپرس

بیشتر تم های وردپرس به گونه ای تنظیم شده اند که آخرین پست های وبلاگ شما در صفحه اول سایت شما ظاهر شوند. یا اگر یک صفحه اصلی ثابت دارید، جدیدترین ورودی های شما در یک صفحه اختصاصی ظاهر می شوند. صرف نظر از اینکه این پست‌ها چگونه نمایش داده می‌شوند – در یک فهرست، در یک نمای کاشی‌شده یا چه چیزی دارید – یک چیز ثابت می‌ماند: جدیدترین پست‌ها ابتدا ظاهر می‌شوند.

اما اگر نخواهید جدیدترین پست وبلاگ شما چنین موقعیت برجسته ای داشته باشد چه؟ باور کنید یا نه، این در واقع یک خواسته نسبتاً رایج وبلاگ نویسان در هر صنعتی است. بیایید اکنون کمی وقت بگذاریم تا برخی از دلایلی که وبلاگ نویسان می خواهند در وهله اول پست ها را پنهان کنند و چگونگی انجام سریع و آسان این کار را بررسی کنیم.

چرا پست ها را پنهان کنیم؟

دلایل زیادی وجود دارد که چرا شخصی می‌خواهد یک پست را از صفحه اصلی خود پنهان کند. برای شروع، وبلاگ شما ممکن است انواع مختلفی از پست ها را از اخبار مختصر گرفته تا آموزش های عمیق تر ارائه دهد. دومی باعث می شود تا پست های جذاب تری در صفحه اصلی ظاهر شوند زیرا همیشه ارزشمند هستند و به زمان حساس نیستند. به‌علاوه، اگر وبلاگ خود را به‌طور مکرر به‌روزرسانی نمی‌کنید، تأکید بر محتوای باارزش شما بر اخبار، سایت شما را به‌طور پیوسته مرتبط‌تر می‌کند.

شاید اخیراً پستی در مورد موضوعی بحث‌برانگیز نوشته‌اید و نمی‌خواهید اولین چیزی باشد که بازدیدکنندگان شما می‌بینند. این قابل درک است زیرا نمی خواهید از پست های دیگر، شاید مرتبط تر، کم کنید. یا شاید شما فقط می خواهید پست های نوشته شده توسط شما و نه وبلاگ نویسان مهمان را نشان دهید. یا شاید شما فقط می خواهید پست هایی از یک دسته خاص ظاهر شود. دلایل متنوع است. آنچه مهم است این است که می توانید این تغییر ساده را بدون دردسر انجام دهید. و شما چند گزینه برای انجام آن دارید.

ایجاد صفحات را در نظر بگیرید

این نیاز به برنامه‌ریزی از قبل دارد، اما بسیار ساده‌ترین روش برای جلوگیری از ظاهر شدن برخی پست‌ها در صفحه اصلی وبلاگ شما است – اصلاً آن را به عنوان پست تبدیل نکنید.

در عوض، یک صفحه جدید ایجاد کنید و محتوای خود را در آنجا پست کنید. سپس می‌توانید جایی که می‌خواهید این صفحه نمایش داده شود را انتخاب کنید. در صورت تمایل می توانید با تغییر منوهای خود پیوندی در صفحه اصلی به این صفحه نداشته باشید. فقط صفحه را در منو به عنوان پیوند فهرست نکنید و همه چیز خوب است. سریع و بدون درد.

باز هم، این فقط در صورتی کار می‌کند که محتوای مورد نظر هنوز ایجاد نشده باشد و شما پیش‌بینی نکنید که این کار را اغلب انجام دهید. با این حال، این یک راه حل آسان است.

از افزونه WP Hide Post استفاده کنید

WordPress Hide Posts

ساده ترین راه برای حذف پست ها از صفحه اصلی البته استفاده از یک افزونه است (اگر صفحه اصلی شما برای نمایش آخرین پست ها تنظیم شده باشد). یکی از گزینه های رایگان افزونه WP Hide Post است. با این نصب شده می توانید پست ها (از هر نوع پست) را از صفحات انتخابی مخفی کنید. این افزونه ساده و سرراست است.

پس از نصب، تعدادی گزینه از نظر مشاهده پست مستقیماً از ویرایشگر پست در اختیار شما قرار می گیرد:

WP Hide Post Visibility

می توانید انتخاب کنید که پست را از صفحه اصلی سایت خود حذف کنید. همچنین می‌توانید آن را از صفحات دسته‌بندی، صفحات برچسب‌ها و صفحات بایگانی حذف کنید. حتی می توانید گزینه ای را برای جلوگیری از نمایش یک پست خاص در نتایج جستجوی سراسر سایت و همچنین در صفحات اختصاصی نویسنده انتخاب کنید. این به شما بستگی دارد.

می توانید پست مورد نظر را به همه این روش ها یا فقط از صفحه اصلی پنهان کنید. در هر مکان دیگری که نخواهید انتخاب کنید، پست با ساختار پیوند عادی و همه چیز به صورت عادی ظاهر می شود. یعنی همچنان یک لینک ثابت استاندارد خواهد داشت و در نقشه سایت قرار می گیرد. این بدان معنی است که هنوز از طریق موتورهای جستجو قابل جستجو است و در آن نتایج ظاهر می شود اما در بالای سایت شما ظاهر نمی شود. این همچنین می تواند زمانی مفید باشد که شما در حال ایجاد محتوای انحصاری برای خوانندگان خود هستید و قصد دارید فقط از طریق پیوند مستقیم به آن دسترسی داشته باشید.

WP Hide Post Settings

به عنوان یک نکته جانبی، این افزونه می تواند برای مخفی کردن پست ها در هر یک از انواع پست سفارشی شما نیز استفاده شود. فقط باید تنظیمات نمایان بودن WP Hide Post را در Settings > Hide Posts در منوی اصلی WordPress فعال کنید.

پنهان کردن پست ها از فیدهای RSS

WP Hide Post را می‌توان برای پنهان کردن پست‌ها از نمایش داده‌شده در فید RSS شما نیز استفاده کرد.

دوباره، اگر قصد شما ایجاد پست هایی است که به عنوان منابعی که با سبک یا تمرکز اصلی وبلاگ شما مطابقت ندارند، ممکن است بخواهید این کار را انجام دهید (اما همچنان می خواهید از نظر سئو رتبه بندی کنید) یا اگر در مناسبت‌هایی پست‌هایی می‌نویسید که خارج از موضوع هستند و نمی‌خواهید به عنوان اولین چیزی که هنگام بازدید از سایت شما می‌بینند در دسترس خوانندگان قرار گیرد.

برای انجام این کار، تنها کاری که باید انجام دهید این است که پس از نصب افزونه، کادری را که “پنهان کردن فیدها” در سمت راست ویرایشگر پست وجود دارد، علامت بزنید.

پنهان کردن دستی دسته ها

اگر می‌خواهید کل یک دسته را از صفحه اصلی خود پنهان کنید، می‌توانید این کار را با استفاده از افزونه WP Hide Post که در بالا توضیح داده شد انجام دهید یا می‌توانید به صورت دستی کمی کد را به child-theme functions.php یا از طریق کد اسنیپت.

اساساً، شما یک دسته اختصاصی برای پست‌هایی که می‌خواهید مخفی کنید ایجاد می‌کنید، شناسه دسته را یادداشت می‌کنید (می‌توانید یک دسته را ویرایش کنید و به URL نگاه کنید تا شناسه را پیدا کنید)، سپس بیت کد زیر را در انتها جای‌گذاری کنید. از فایل درست قبل از “?>” و “xx” را با شناسه دسته:

جایگزین کنید

تابع myprefix_exclude_category($query) {
	if (! is_admin() && $query->is_main_query() && $query->is_home() ) {
		$query->set( 'cat', '-xx' );
	}
	بازگشت $query;
}
add_filter( 'pre_get_posts', 'myprefix_exclude_category' );

این بیت کد مانع از نمایش دسته انتخابی شما در صفحه اصلی سایت شما می شود، که اگر قصد دارید چندین کانال محتوا را به طور منظم ارائه دهید و نمی خواهید یکی از آنها با سایت شما مخلوط شود، می تواند مفید باشد. محتوای اصلی.


با توانایی مخفی کردن برخی از پست‌ها از صفحه اصلی سایت وردپرس خود در کمربند ابزار توسعه‌دهنده خود، آزادی ایجاد پست‌های بیشتری را که می‌خواهید بدون شلوغ کردن سایت خود ایجاد کنید، به دست می‌آورید. دیگر لازم نیست از نوشتن نظر درباره یک موضوع داغ یا ایجاد محتوای بیشتر با در نظر گرفتن SEO ترس داشته باشید، زیرا صفحه اصلی شما دقیقاً همانطور که می خواهید باقی می ماند.

آیا پست های خاصی را از صفحه اصلی سایت خود پنهان می کنید؟ اگر چنین است، چرا؟ همچنین، از چه ابزارهایی برای انجام این کار استفاده می کنید؟ ما دوست داریم بازخورد شما را بشنویم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا